Suivez nous

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • rss_icon
http://www.umi.ac.ma/wp-content/uploads/2013/01/hedslide_41.jpg
http://www.umi.ac.ma/wp-content/uploads/2013/01/hedslide_31.jpg
http://www.umi.ac.ma/wp-content/uploads/2013/01/hedslide_21.jpg
http://www.umi.ac.ma/wp-content/uploads/2013/01/hedslide_11.jpg

2ème conférence internationale sous le thème: « Développement professionnel et l’enseignement réflexif »

Du 07/05/14 Au 08/05/14
Faculté des Lettres et des Sciences Humaines - Meknès

Print

Groupe de Recherche sur

“Applied Linguistics & the Teaching of Languages”

Organise sa deuxième conférence internationale sous le thème

“Développement professionnel et l’enseignement réflexif”

Les 07-08 Mai 2014

Prélude:

L’idée de développement professionnel et l’enseignement réflexif domine les recherches récentes de l’éducation, le développement des programmes d’études, l’évaluation de l’éducation et de la formation continue. Le développement professionnel et l’enseignement réflexif ont reçu en effet plus d’attention au fil des années que la plupart d’autres méthodes dans les sciences sociales. Rien n’est perpétuel ou permanent au monde. Sachant que la société elle-même change constamment, notre éducation doit également subir un développement continu. Il est absolument vrai qu’il n’y a pas de développement de l’éducation sans la participation active des enseignants à l’élaboration des programmes d’études. Cela révèle l’orientation ‘bottom-up’ (de bas en haut) qui nécessite d’abord le développement de conscience des enseignants avant d’effectuer toute autre recherche qui opte pour le changement du programme. Il est aussi important de suggérer qu’il ne pourrait pas y avoir un développement des enseignants sans acquérir le développement et l’amélioration des conditions de travail des enseignants qui jouent un rôle crucial dans l’éducation ou le développement du programme. 

Les sous-thèmes de la conférence sont si-dessous:

  • Professional development
  • Reflective teaching
  • In-service training and further training
  • Teacher initiated research
  • Curriculum development
  • Teacher education
  • Change and development
  • Individual and Collaborative development
  • Teacher education,
  • Critical pedagogy,
  • ICT education,
  • Teacher reflection
  • Continuing Professional development;
  • Benchmarking in education

 

Comité d’organisation:

  • Prof.  Mohammed Larouz
  • Prof. Mohamed Nfissi
  • Prof. Lamiae Azzouzi
  • Prof. Azzedine Khaloufi
  • Prof. Latifa Belfakir
  • Prof. Touafik ElAyachi
  • Prof. Smail Kerouad
  • Prof. Hicham Laabidi
  • Prof. Saida Hdii
  • Prof. Saif Aqachmar
  • Mr. Anasse Bounaga
  • Ms. Fatima Ezzahrae Sghir

 

Pour plus  d’informations, veuillez contacter Mr. Mohammed Larouz (mlarouz@hotmail.com, 0661315950) ou bien  Mr. Hicham laabidi (hicham.laabidi@yahoo.com0669466098).

Calendrier de la conférence :

  • DATE LIMITE DE RÉCEPTION DES PROPOSITIONS: Le 20 avril 2014
  • Notification d’acceptation: le 16 avril 2014
  • Informations requises: Nom, titre, email, données biologiques, titre du discours

2nd International Conference on: “Professional Development and Reflective Teaching”

Du 07/05/14 Au 08/05/14
Faculté des Lettres et des Sciences Humaines - Meknès

Print

Research Group on

“Applied Linguistics & the Teaching of Languages”

Organizes its second International Conference on:

“Professional Development and Reflective Teaching”

On  May 07th-08h,  2014

 

Background:

The idea of professional development and reflective teaching has been the mainstream in recent educational research, curriculum development, educational evaluation and in-service education. Professional development and reflective teaching have received indeed more attention over the years than most other methods in the social sciences. Nothing is everlasting or permanent in the world. Given the fact that society itself is constantly changing, our education must also undergo continual development and redevelopment. It is undoubtedly true that there is no education development without teachers’ active participation in curriculum formulation. This reveals the bottom-up orientation which calls first for development of teacher awareness before carrying any further research that opts for curriculum change. Equally important, it can be suggested that there could be no teacher development without the development and improvement of  teachers’ working-conditions which play a crucial key-role in any education or curriculum development.

Sub-themes of the conference  include:

  • Professional development
  • Reflective teaching
  • In-service training and further training
  • Teacher initiated research
  • Curriculum development
  • Teacher education
  • Change and development
  • Individual and Collaborative development
  • Teacher education,
  • Critical pedagogy,
  • ICT education,
  • Teacher reflection
  • Continuing Professional development;
  • Benchmarking in education

 

Organising Committee:

  • Prof.  Mohammed Larouz
  • Prof. Mohamed Nfissi
  • Prof. Lamiae Azzouzi
  • Prof. Azzedine Khaloufi
  • Prof. Latifa Belfakir
  • Prof. Touafik ElAyachi
  • Prof. Smail Kerouad
  • Prof. Hicham Laabidi
  • Prof. Saida Hdii
  • Prof. Saif Aqachmar
  • Mr. Anasse Bounaga
  • Ms. Fatima Ezzahrae Sghir

 

For further  information, please contact Pr. Mohammed Larouz at mlarouz@hotmail.com (0661315950) Or  Mr Hicahm laabidi at  hicham.laabidi@yahoo.com (0669466098)

Conference Timeline:

  • DEADLINE FOR RECEIPT OF PROPOSALS : April 20th2014
  • Notification of acceptance : April 26th, 2014
  • Required details: Name, title, email, bio data, title of the paper